VOX MAGAZINE

gASTENBOEK

ORGANISATIE

LEDEN

RECENSIES

Hartverwarmend herdenkingsconcert Arum

Een meer dan goed gevulde Scheppingskerk was zondagmiddag 11 november het decor van het Herdenkingsconcert 2018, georganiseerd door Nico Soek en Mariëtte Keppel van Arum Uitvaartzorg. Ruim 400 mensen bezochten dit jaarlijkse concert. Het bijna 60 man sterke koor Vox Humana zong een aantal sfeervolle stukken die deels meegezongen konden worden. Het 8-tallige damesgezelschap Mrs. Darcy ontroerde het publiek met wat meer breekbare klanken. Tussen de muzikale bijdragen door deelden Paul van Ewijk en Frank Sanders hun persoonlijke ervaringen met rouwverwerking.

Bij binnenkomst werden de bezoekers in de passende sfeer gebracht door de harpiste Marieke van Vliet. Deze sfeer werd versterkt door de waardige binnenkomst van het octet Mrs. Darcy met de klanken van Ubi Caritas. Klanken die werden overgenomen door de mannen van Vox Humana. Daarmee begon een uur van herdenken, herinneren en troost. Naast a capella uitvoeringen zorgden Jos Mans (dirigent), Hans Vis (orgel) en Jan van Vliet (piano) voor de muzikale begeleiding.

De persoonlijke woorden van theaterregisseur Paul van Ewijk en van Frank Sanders werden ervaren als een steun in het rouwproces: neem de tijd om het verdriet te verwerken. Eeuwige verbondenheid werd verwoord in de declamaties van Mariëtte Keppel en gesymboliseerd in de rode en witte roos die elke bezoeker ontving.

Tijdens het concert werd de betekenis van het Leidse jongerenhospice Xenia genoemd en als waardering voor zorg werd na afloop geld ingezameld met een opbrengst van bijna € 1.300,-.

Arum bood dit concert voor de zesde keer aan voor iedereen die iemand is verloren. Nico Soek onderstreepte dat “Verdriet delen met lotgenoten van belang is om het gemis een plek te geven. Of het nu gaat om een partner, een familielid, een goede vriend of iemand die wat verder van je afstaat. Muziek verbindt mensen en helpt om uiting te geven aan emoties. Daarom is dit concert al jaren een druk bezocht, niet-kerkelijk evenement dat door velen gewaardeerd wordt.”

Arum Uitvaartzorg is gevestigd in Leiderdorp aan de Eikenlaan. Nico Soek, Mariëtte Keppel en hun medewerkers verzorgen uitvaarten in de hele regio Leiden/Leiderdorp. Hun aanpak kenmerkt zich door een grote mate van persoonlijke betrokkenheid, 24/7 bereikbaarheid en maatwerk voor iedere  uitvaart.

Leiderdorp, november 2018

Meer foto's >>>

CONTACT: info@mannenkoorvoxhumana.nl